Xledger

Xledger

Effektiv vardag med ett komplett affärssystem i molnet

Jobba var du vill, när du vill

Sidebar bild

    Fördelar med Xledger:

  • Ett komplett affärssystem i molnet.
  • Tillgång till systemet oavsett var du befinner dig.
  • Kostnadseffektivt koncept.
  • Betala endast för funktionen och de tjänster ni använder.
  • Enkel implementation, inga krav på utrustning.
  • Smidiga uppgraderingar 3-4 gånger per år utan stop för verksamheten.
  • Ett effektivt system med en bättre överblick och ökad frihet.
  • Automatiserade kärnprocesser som spar tid.
  • Alltid uppdaterade regelverk.
  • Marknadens säkraste plattform.

Ett affärssystem ska effektivisera verksamheten och innehålla flera olika funktioner som kan integreras med andra IT-system för att hantera bolagets ekonomistyrning, administration och analys.

PrimeQ levererar Xledger som är ett av de mest omfattande affärssystemen i molnet, ett system som används av över 10 000 bolag i över 50 länder och som är tillgängligt var du än befinner dig. Tack vare de stordriftsfördelar som en molntjänst innebär har Xledgers kunder alltid en tillgänglig och uppdaterad tjänst.

Xledger sparar tid och kostnader

Xledger är uppbyggt med flera olika funktioner och du får det du behöver när du behöver det, från ekonomistyrning och projektredovisning till tidrapportering och fakturering samt order- och lagerhantering.

Du får tillgång till verksamhetens nyckeltal online och med inbyggda analysverktyg har du alltid uppdaterade beslutsunderlag för att kunna fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt.

Som molnsystem är Xledger enkelt att implementera i verksamheten. Det ställer inga krav på utrustning och ingenting behöver installeras lokalt – allt du behöver är tillgång till internet samt en dator, surfplatta eller smartphone. All information samlas i en enda databas och alla användare arbetar i samma version. Användarna får en rollanpassad startsida där den viktigaste informationen visas, vilket ger en snabb överblick av vad som måste hanteras.

Xledger är lösningen när företag växer eller förändras och står inför valet att byta system. Med ett affärssystem som ligger i molnet kan företaget växa utan dolda merkostnader.

Rapporter som ger snabb insikt

För många bolag är det viktigt att snabbt få fram information om hur organisationen mår. Xledger ger realtidsinsikt genom avancerade BI-verktyg, inklusive konfigurerbar rapportering, rollbaserade instrumentpaneler och flerdimensionella förfrågningar.

Med Xledger får du

  • automatiserad framtagning och distribution av rapporter
  • löpande och behovsanpassade rapporter
  • tillgång till rapporter och analysverktyg dygnet runt, 365 dagar om året
  • analys av data i minsta detalj och från varje tänkbar vinkel
  • information på transaktionsnivå eller ur ett helikopterperspektiv
  • möjlighet att detaljgranska flera vyer för att få en helhetsbild av företagets finansiella hälsa
  • flexvyer som enkelt låter dig filtrera, sortera, analysera och exportera data
  • dashboard som konfigureras efter dina behov
  • automatiserad konsolideringen som sker kontinuerligt, inte bara i slutet av månaden.

Rollfördelning för både anställda och externa aktörer

Att fördela roller i Xledger är enkelt. Beroende på din roll i företaget får du tillgång till endast de delar av systemet du behöver. Vill du som kund outsourca någon funktion till en extern part som exempelvis en redovisningsbyrå gör den rollbaserade funktionaliteten det möjligt att externa parter får del av det de behöver, och inget annat.

Behöver du hjälp med exempelvis bokföring, redovisning och lönehantering? PrimeQ har kompetenta medarbetare som kan hjälpa er, både långsiktigt och som extra resurs. Vi kan både hantverket och systemet.

15 funktioner integrerade i samma system

Affärssystemet Xledger innehåller 15 olika funktioner som alla är helt integrerade med varandra.

Du väljer själv vilka delar du vill ha aktiva och använda.

Bokföring

Bokföring

Xledger har 12 valfria redovisningsdimensioner samt funktioner som bland annat automatisk valutakurshantering, budget- och koncernhantering, anläggningsredovisning mm. Du kan alltid drilla dig ner från summerade poster i till exempel en resultatrapport ner till de underliggande transaktionerna.
Rapportering & analys

Rapportering & analys

Inbyggda rapportverktyg som alltid ger dig tillgång till uppdaterad information online med egendefinierade rapporter.
Anläggningsredovisning

Anläggningsredovisning

Möjlighet till automatiserade avskrivningar med fler olika posteringsregler och klassificeringar.
Budget & prognos

Budget & prognos

Budgetera på valfria dimensioner, bland annat kostnadsställe, projekt och kund/leverantör. Budgetera i valfri valuta, möjlighet till import från externa källor och flerbolagshantering.
Kund- & leverantörsreskontra

Kund- & leverantörsreskontra

Inbyggda funktioner för fakturascanning och OCR-tolkning med smarta konteringsfunktioner.
Projektredovisning

Projektredovisning

En komplett lösning för projekten: projektredovisning, projektfakturering och resursplanering.
Tidrapportering

Tidrapportering

Tidsrapportera var du vill och när du vill – i datorn eller mobilen. Rapportera per dag, vecka eller månad.
Utlägg

Utlägg

Med Xledger får du en effektiv hantering av reseräkningar och utlägg där all information finns tillgänglig i systemet.
Integrationer

Integrationer

Med Xledger kommer enkla verktyg för import/export av data, bland annat genom webservice och GraphQL.
Inköp & lager

Inköp & lager

Xledger har stöd för hela inköpskedjan och ger dig möjlighet att hantera inköp i dina projekt.
Kassa, bank & betalningar

Kassa, bank & betalningar

Se alla transaktioner, följ likviditeten och godkänn utbetalningar direkt i Xledger utan att logga in i internetbanken.
Medlems- & donationshantering, XRM

Medlems- & donationshantering, XRM

Möjligheten att utifrån exempelvis kontaktuppgifter och demografi hantera flera dimensioner av information rörande givare och medlemmar.
Order & fakturering

Order & fakturering

Avancerade funktioner för fakturering, helt integrerat med projektredovisning, kundreskontra och huvudbok.
Attestflöde

Attestflöde

Xledger digitaliserar och automatiserar processer som sträcker sig från kostnadsrapporter och godkännanden till logistik och betalning. Alla arbetsflöden inkluderar ett fullständigt revisionsspår och många kunddefinerbara valideringspunkter.
Tilläggstjänster

Tilläggstjänster

Xledger förstärker nyckelfunktioner med en rad tilläggstjänster. Några av dessa tjänster är globala: alla användare får till exempel dokumentstyrning och OCR-anpassad data inmatning. Xledger ger varje kund möjlighet att använda vår app för andriod och IOS.

Vill du veta mer om Xledger – ett komplett affärssystem i molnet?

Fyll i formuläret nedan så kommer Mikael kontakta dig inom kort.

Tyvärr så blev det lite fel när du försökte kontakta oss:
Mikael Ljungar

Mikael Ljungar

Hej, jag heter Mikael och jag är tjänsteansvarig för Xledger – ett komplett affärssystem i molnet.
Kontakta gärna mig om du har några frågor om tjänsten.

072-300 00 78
Några som har valt oss
På PrimeQ ser vi på oss själva som en affärspartner som arbetar sida vid sida med våra uppdragsgivare för att nå bästa möjliga resultat. För vi vet att ju närmare vi kommer, desto mer kan vi åstadkomma. Här är några av alla företag och organisationer som vi har fått förtroendet att samarbeta med: